Pogadajmy o poezji. Środa z Osiecką

dsc_0340

Piosenka na dziś [KLIK].

 

Serce 

 

Serce mnie boli…

Serce mnie boli, bo mija czas.

A w majątku, w tym posagu biednym moim

nie przybywa nowych skarbów ani gwiazd:

Tylko rytmy i piosenki,

i nic więcej, i nic więcej:

To jest dobre w kabarecie,

a ja chciałabym na jesień

coś ciepłego, praktycznego tobie dać…

A tu – co?

A tu – wciąż:

Ta piosenka, ta poezja za dwa grosze,

te wierszyki, w których zawsze wiosną drży,

te szarotki, co przy sobie stale noszę

i lusterka, co zmieniają w uśmiech – łzy…

Gdzie są te wody niebieskozielone,

gdzie są te lata dobre,

co mi zostało – sam powiedz –

wszystko zmieniłam na drobne:

Na słowiki wynajęte do piosenki,

na deszczyki, co w piosence walcem brzmią,

na księżyce, melodyjki, kantylenki –

ona kocha i on bardzo kocha ją…

Serce mnie boli…

Serce mnie boli, żal pustych rąk…

Bo nic nie mam. Wszyscy wiedzą. Sami swoi.

Bez niczego znów przychodzę pod twój dom…

tylko rytmy i piosenki,

i nic więcej, i nic więcej…

To, co miałam, pogubiłam,

zapomniałam, co mówiłam,

bardzo proszę, weź przynajmniej to, co mam:

Tę piosenkę, tę poezję za dwa grosze,

te wierszyki, w których zawsze wiosna drży,

te szarotki, co przy sobie stale noszę

i lusterka, co zmieniają w uśmiech – łzy.

Skomentuj

