Pogadajmy o poezji. Środa z Osiecką

20160716_141807[1].jpg

Piosenka na dziś [KLIK].

 

Im bardziej ciebie zapominam 

 

Im bardziej ciebie zapominam,

tym bardziej twarz ta mnie przeraża,

co z lustra patrzy na mnie co dzień

jak smutny sędzia na zbrodniarza…

 

Zostań ze mną, żebym była lepsza,

zostań ze mną, zostań dla mnie samej.

Wyrzeźbiłam cię w powietrzu,

oprawiłam w złotą ramę,

czas nie zatarł naszych śladów jeszcze…

Zostań ze mną, żebym była miła,

bym patrzyła wszystkim prosto w oczy,

żeby ludność o mnie śniła

od Warszawy po Zakroczym.

 

Im bardziej jestem roztargniona,

kiedy twe imię słyszę z boku,

tym bardziej wstyd mi, że nie płaczę

tak, jak płakałam w zeszłym roku…

 

Zostań ze mną w mej pamięci podłej,

zostań ze mną, żebym była ładna,

zostań, bym w kawiarni modnej

nie przelękła się zwierciadła,

zapominać – to nie sztuka żadna…

 

Zostań ze mną w mojej duszy chorej,

zostań ze mną, żebym była młoda,

bym wzdychała w każdy wtorek:

szkoda, szkoda, szkoda, szkoda…

 

Im bardziej ciebie mi nie trzeba,

tym bardziej twarz ta mi niemiła,

co z lustra patrzy na mnie co dzień,

jakby mną była – i nie była…

 

Zostań ze mną, zostań choćby na niby,

w moich gestach, w tym jak głowę noszę.

Zostań ze mną, nawet gdybym

zapomniała, o co proszę…

Zostań ze mną, nawet gdybym

zapomniała, o co proszę…

Skomentuj

