Pogadajmy o świętach. Listy do M.

dsc_0738

Piosenka na dziś [KLIK].

Połowa listopada, czas zacząć myśleć o świętach?

Będąc nastolatką potrafiłam wojować o zakaz stawiania choinek w centach handlowych 2 listopada, ale teraz jakoś mi to nie przeszkadza. Dla dorosłej, starszej wersji mnie, świąteczne bibeloty w jesienne wieczory sprawdzają się idealnie. Wraz z długimi wieczorami, w mojej głowie pojawiają się myśli o prezentach. Lubię przeglądać inne blogi w poszukiwaniu inspiracji prezentowych. Często znajduję pomysły, o których nie pomyślałabym w kategoriach prezentów.

Są osoby, którym zawsze wiemy co podarować. Mam wrażenie, że należą do nich głównie kobiety. Ewentualnie faceci posiadający wiele zainteresowań. Trudniej z osobami, które znamy mniej lub wydawać by się mogło, że mają wszystko? Ale przecież nikt nie ma wszystkiego…. : )

Inspiracje prezentowe, które pojawią się w tym poście, to moje subiektywne opinie. Nie dostałam za nie pieniędzy, prezentów, etc. Większość polecanych firm to marki, z którymi jestem związana i je lubię.

dsc_0733

PIĘKNA PAPETERIA

Spodoba się nie tylko miłośnikom pisania w wersji analogowej. Nie znam dziewczyny, która nie lubiłaby ładnych notesów, zeszytów. A te proponowane przez Marysię [KLIK] są wyjątkowo urocze i proste.

PIĘKNA SPÓDNICA W KWIATY

To propozycja zdecydowanie kobieca. Piękna spódnica w kwiaty, wyprodukowana w Polsce. Taka, która nigdy się nie znudzi. [KLIK]

ZIMOWA PIŻAMA 

Piżama to prezent, który zdecydowanie najczęściej znajduje się pod moją choinką. I dobrze, bo uwielbiam mieć fajne piżamy, w których dobrze mi się śpi. Od jakiegoś czasu stałam się wierną fanką tych z Lunaby [KLIK], to właśnie w ich piżamce pozuję na zdjęciach. Znajdziecie u nich nie tylko piżamy, ale też kapcie, delikatną biżuterię i opaski do spania. Wszystko wykonane w Polsce.

WARSZTAT KULINARNY

Od pewnego czasu stałam się zwolenniczką prezentów – wydarzeń. Bliskie jest mi podejście slow life i być – niekoniecznie mieć, a taki rodzaj podarunków idealnie pasuje do tej filozofii. Świetnym pomysłem są warsztaty kulinarne. Sama byłam na warsztatach organizowanych przez to studio [KLIK], ale w sieci można znaleźć wiele innych.

Oczywiście, zamiast warsztatów kulinarnych możecie wybrać dowolne inne, zgodne z zainteresowaniami Waszych bliskich. W Internecie znajdziecie warsztaty literackie, krawieckie, stolarskie i wiele, wiele innych.

BILETY DO TEATRU

Podobnie jak wcześniej – być, a nie mieć. Wyjście do teatru to rozrywka lubiana przez wielu. Czemu nie kupić biletów pod choinkę? Moje propozycje:

  • Lekcje stepowania [KLIK], najnowsza premiera w Och-Teatrze
  • Maria Callas. Master Class z cudowną Krystyną Jandą w roli głównej [KLIK]
  • Księgi Jakubowe w Teatrze Powszechnym. Długie, ale niech to was nie zniechęca. Według mnie, świetnie zrealizowane [KLIK]
  • Nastasja Filipowna w Teatrze Atteneum. Na ten spektakl wybieram się od kilku miesięcy, może w końcu się uda? Niestety, nie ma jeszcze repertuaru na przyszły rok [KLIK].

BILETY NA KONCERT

Należę do grona osób traktujących koncerty w kategoriach niesamowitych przeżyć. Zwykle staram się doceniać wkład, jaki muszą włożyć artyści, abyśmy my, zwykli ludzie, mogli relaksować się przy muzyce. W Warszawie znam jedno miejsce, gdzie każdy koncert jest przeżyciem balansującym między ekstazą, zapadaniem się w niebyt. Kuźnia kulturalna, bo o niej mowa, to kameralna restauracja, w której na malutkiej scenie spotkać można niesamowite gwiazdy polskiej sceny. Koncerty Magdy Umer i Renaty Przemyk, na które się  wybrałam, były wspaniałe, niezapomniane. Niespotykana atmosfera, obcowanie z muzyką, z artystą. Po prostu kocham! Przede mną spotkanie ze Stanisławą Cylińską, Stanisławem Soyką oraz Wojtkiem Turnaem. Wiem, że mnie nie zawiodą. Nie mają jeszcze pełnego repertuaru na przyszły rok, ale doszły mnie słuchy, że w marcu wystąpi Edyta Geppert [KLIK].

KOLACJA 

Zaproszenie na kolację? Czemu nie? Na mojej kulinarnej mapie Warszawy wciąż znajduje się wiele miejsc, w których nie byłam i z chęcią bym to nadrobiła. Wyjście do restauracji to zawsze dobry pomysł. Przyznajcie sami, mało jest osób, które nie lubią dobrze zjeść. Z czystym sumieniem polecam Brasserie Warszawska, delikatnie, prosto, pysznie. Miłośników mięsa na pewno nie rozczaruje wizyta w Butchery and Wine. Sama chciałabym zajrzeć do świeżo otwartej Bez gwiazdek, gdzie gotuje kucharz z doświadczeniem pracy w Nomie (jednej z lepszych restauracji na świecie). Podobno warto!

ALBUM ZE ZDJĘCIAMI, KSIĄŻKA WSPOMNIEŃ

Banalne wiem, ale bardzo ucieszyłabym się z takiego prezentu. Uwielbiam wywołane zdjęcia, a od pięciu lat brakuje mi werwy i mobilizacji, aby stworzyć albumy z podróży. Myślę, że nie jestem w tym odosobniona. Dlaczego nie zrobić tego za bliskich? Osobiście, zakochałam się totalnie tych albumach [KLIK].

dsc_0729

dsc_0722

Zdjęcia zostały zrobione w jednym z domków Cisowego Zakątka (o którym post pojawi się wkrótce). Na zdjęciach ja, nieumalowana, z kołtunem na głowie, tuż po przebudzeniu, doprowadzam się kawą do świata żywych. Mam na sobie jedną z piżam firmy Lunaby.

 

 

 

5 uwag do wpisu “Pogadajmy o świętach. Listy do M.

  1. Nie można się napatrzeć na te zdjęcia i Ciebie na nich! Przyznam, że jeszcze nie planowałam świątecznych prezentów, ale Twój wpis – jako pierwszy z tych o prezentach skłoni mnie do przemyśleń. Chociaż od jakiegoś czasu bardziej wyznaję filozofię, żeby nie przeginać z przedmiotami i ich dawaniem, to jak najbardziej super są wyjścia na różne wydarzenia 🙂 Fajnie było poczytać o Twoich propozycjach 🙂

    Polubione przez 1 osoba

    1. Dzięki za miłe słowa 🙂 Miałam opory przez wrzucaniem tych zdjęć z kołtunem i nogami na wierzchu, ale po przemyśleniu doszłam do wniosku, że może dobrze internetom zrobi takie zdjęcie typu ‚real life’ 🙂
      Ja przeważnie planuję prezenty z wyprzedzeniem, żeby uniknąć szalonej prezentowej gorączki tuż przed świętami. Niestety, często wiele prezentów i tak kupuję na ostatnią chwilę. Może w tym roku uda się tego uniknąć.

      Miłego wieczoru!

      Polubienie

Skomentuj

